Pelleskop-livet

Vad tror ni att det hände sen?

Publicerad 2010-12-12 15:53:28 i Allmänt

Jo, sen hände det att hela veckan blev fördärvad av Ont i Magen, nåt alldeles förbugglat. Ont högt och lågt och bak och fram och AJAJAJ, bara.
Och jag tål ändå smärta rätt bra.
Det blev till att stoppa allt näringsintag, dricka vatten teskedsvis och överdosera voltaren och alvedon.
I fredags började det äntligen likna nåt igen, och nu känner jag mig riktigt bra.
Fast min diet består försås av nyponsoppa, fiskbullar och knäckebröd. Samt vatten.
Liiitet jobbigt för en gottgris som jag, så här i julbakstider!
Och så nedra TRÖTT man blir av några såna här dagar med ont i stället för mat!
Igår tog jag en timmes promenad i lugnt tempo med terrioristerna - halvvägs var jag tvungen att lägga mig raklång i snön och bara vila!!
Småpojkarna däremot, de behövde inte vila det minsta...





















Som tur var tog hussen snällt ut di röa hundarna...

Sen tillbragte jag dagen med att baka lussekatter och försöka göra en pepparkaksdeg... Det är nog bra om man har glasögonen på sig när man läser recept, för det blir nedra MÅNGA peppisar om man tar 1,5 liter vatten i stället för 1,5 deciliter vatten... Nåväl, gör om och gör rätt!
Idag har jag således gjort en ny pepparkaksdeg samt bakat fruktkakor.
Det är för mig en oerhörd smärta att baka saker utan att få äta deg och smet. Nästan allting i bakverksväg är godare i ogräddad form, synes det mig.
Men jag tror INTE att lilla maggen ska fägnas med sånt på ett tag.
Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela