Pelleskop-livet

På darriga ben

Publicerad 2010-12-17 22:40:40 i Allmänt

Alldeles ärligt - jag har inte varit ute och gått med hundarna sedan i tisdags eftermiddag.
De har ju för den delen inte behövt gå på toa inomhus, de har tassat runt i trädgården så alldeles hemskt har det väl inte varit.
Men ändå!
Dessutom var jag övertygad om att det var torsdag idag, så jag är visst alldeles dagvill.
Idag tog jag mig i alla fall samman och tog min decimerade flock ut på promenad.
MED lösspringning, fast det var darrigt. Men vi var förstås inte på Hemska Stället.



Det märkliga var att det blev ingen ordning alls på koppelpromenaden - ingen kunde hitta rätt plats och det strulade på alla möjliga sätt.


Snön vräkte ner hela tiden och det var tok-moddigt att gå. Men det hindrar inte Ying. När vi går längs en väg så går han ute i tjocksnön i stället för där det är plogat eller uppgått... Snömannen från Tibet.










Sen gick vi hem och bakade havrekex.

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2010-12-18 15:10:54

Skönt att höra att du vågade dig ut och lita på flcoken och dig själv. På ett sättär det bra att ha flera hundar då något sånt här händer. För dom kräver sitt och det går inte att helt lägga sig ner...Och jag älskar alla dina fina bilder på dina hundar då ni är ute och inne och gör saker.

Varm kram från mig till dig<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela