Pelleskop-livet

Natten går tunga fjät

Publicerad 2010-12-13 11:42:19 i Allmänt

[Alla många som tittar in här enbart för att få se mig, just MIG, som Lucia kan scrolla ner till slutet av inlägget direkt. Med en sån läggning har man nog inget intresse av fyra snöröjare.]

Jajamen, natten går tunga fjät men mina börjar bli betydligt lättare.
Efter en tidig men prima start på dagen - Minsta B. hade ordnat luciafrukost - var det dags att traska ut med De Fyras Gäng och idag orkade jag med en promenad på nästan 90 minuter utan ty åtföljande nära-döden-upplevelse!! Men så hade jag också vågat mig på att äta en lussekatt till frukost... Och än har jag inte fått OiM.
Nåväl, när jag skulle fjättra vilddjuren inför spatserturen tyckte jag att Peppar var liksom så luddig i konturerna. Hur jag än zoomade med blicken ville han inte få några skarpa kanter. Vid närmare inspektion visade det sig att han inte bara var disig; han var rent av ORANGE-disig! Då var det nära att ett skri steg ur min strupe: Iiiiih!! Ying har börjat fälla! Mitt i julstöket!
Alla som känner nån pej torde inse vad detta betyder: gråorange ludd prexis überalles, säkert även inuti julkakor o.dyl.
På engelska kallar man pejers och därmed jämställda (finns sådana?) fällning för "blowing". Och det är faktiskt alldeles rätt: det är som om di skulle ha en invärtes fläkt som bara KASTAR ut ludd. Suck.

Men promenaden blev i alla fall trevlig. Sju grader kallt, men nu börjar man ju ta mig katten bli VAN vid den här vintern så det kändes riktigt trevet, innanför termo o fleece o burken.
Och vackert var det så det förslog.



Till och med bron under motorvägen ser illuster ut!









Ying fick värsta pejfnattet och skulle unbedingt bjuda upp Jazz till snöbrottning. Det gick så där, men han fick i alla fall ingen reprimand.



Det är nästan synd att det inte är en video, för SOM han låter den där pejen när han är på bushumör. Tala om avgrundsmorr!!



Undrar just varför Ying alltid vill skoja med just JAZZ när han får såna där infall? Är det nåt slags pejhumor?

















Grupp-porträtt. Någon lipar åt fotografen. Någon fryser om hela sig. Någon undrar vilket arvode fotograferingen kan tänkas inbringa. Någon säger: Gnorf.



Dagen skall åter gry...



Mitt i all julstämning så tyckte jag att det var en liten ÅSNA som stod där, precis som i en julkrubba. Men det är faktiskt ett vanligt hederligt rådjur.

Och om nån stolle nu verkligen har bläddrat hit ner direkt i hopp om att få se undertecknad iförd särk och glitter så -

TJI FICK NI!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela