Pelleskop-livet

Läspeskolan, avd. Halte, på vinterpromenad

Publicerad 2010-12-02 10:08:01 i Allmänt

Idag är det rena vårvindarna som blåser, morgonpromenaden avverkades i 17,5 minusgrader.
Dessvärre kändes det kallare än igår, samtliga hundar fick köldkramp i div. tassar.
Som flocken inalles räknar 16 tassar är det ett sjå när man ska massera. Låt säga att en hund har kramp i en tass. Avdelning halt, matte masserar sagda tass varvid 15 andra tassar förblir i tämligen fast anliggning mot marken. Och åtminstone någon av dessa 15 i sin tur drabbas av kramp.
Så där håller det på.
Som matten själv dessutom har en självspricka stl. 42 på sin högerfot i stl. 36 var det ganska mycket Erik över oss idag.
Erik den läspe och halte, alltså.
Läspe därför att jag pga av köldstel mun sluddrar som en bättre fyllerist.



Notera den lille surikaten längst bort. Kalla framfötter, kan tänka!



Ying vill uppenbarligen inte kännas vid fotografen. Nånsin.



Ledarhunden inväntar nya order. Nu-går-vi-hem-och-äter-ordern, närmare bestämt.

Idag är hussen hemma och mår kymigt. Han har tassat upp och lagt sig i Mellanbarnets rum, även kallat Varma Rummet. Nånstans över 25 grader är det där, skönt att ha ETT sånt rum i alla fall! Två förresten, Minsta Barnets rum är också varmt.
I alla fall - när vi kom in från promenaden hann jag knappt klä av Jazzen kofta och halsband förrän han pilade som en blixt upp till hussen.
Hur kunde han veta att hussen var där? Och att hussen var hemma överhuvudtaget?
Jag fick kila upp och bära ner pinnen till frukosten, han frös och tänkte inte lämna sin husses säng på hela dagen...

Sen, när jag satt och åt frukost, såg jag fyra Unga Män på väg mot dagens strävan, eller nåt. Två av dem hade jackor som nådde typ till naveln, och kan ni tro - de hade jeansen på halva rumpan! I minus sjutton!! Är det det som kallas att offra sig för konsten, tro?

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2010-12-02 11:24:53

Tack för dina inspirerade bloggar. Och jag får mig alltid ett gott skratt åt dina eminenta inlägg....:-)))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela