Pelleskop-livet

Älg?

Publicerad 2009-09-19 21:30:40 i Allmänt

Igår gick vi tokvilse, jag och fyra luddisar. Jag fattar inte hur jag kan komma så bort mig, särskilt med tanke på att jag redan är så pass bortkommen.
Världens moras hamnade vi i - INTE kul att gå med fyra korvar i koppel när dessa fyra gick på tårna och vädrade älg. Över stenkummel och ner i hålor, över osynliga diken och ner i vattenpölar. De ÄR duktiga, hundarna, det är bara det att man måste ha en mental tumme i ögat på dem.
I alla fall så började jag fundera: är det älgdödningsdags än?
För jag vet inte hur pass älglik jag egentligen är.
Fast det finns säkert nån quiz på FB: how mooselike are you?
Sen kan man köra nån automatöversättning och liksom på köpet få kunskap i frågan: hur moslik är du?
Jotack, ganska så. Ibland i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela