Pelleskop-livet

Hurra hurra, tralalala!

Publicerad 2009-10-16 12:57:23 i Allmänt




Klövar och gnagben av en sån härninga ska jag hämta i morgon! Hurra!
Jag som alltid brukar fnysa föraktfullt åt älgdödare... Ganska typiskt, tycker det är hemskt att skjuta älgarna men tar glad som en lärka emot delar av liket. (Vägrar dock att själv äta älg, det smakar bara mossa.)

I alla fall - några mil norrut började älgjakten med att en jakthund blev oppeten av en varg. Trist. Det skulle vara mer av poetisk rättvisa i skeendet ifall vargen åt upp jägaren.

Själv skrudar jag mig i min illorangea varmjacka för säkerhets skull. Jag är mer rädd för jägarna än för vargarna. Liiitet rädd för älgarna är jag också, om de kommer för nära och liksom morrar. De är faktiskt onödigt stora!








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela