Pelleskop-livet

Hundtur

Publicerad 2009-10-26 12:24:07 i Allmänt

Idag sa jag: -Jag tar ut Peppen på en liten cykeltur.
Och maken sa: -Ja, gå ut och lek du!
Ska HAN säga, som är statsanställd, typ!

I alla fall: Peppar är en salighetssak för det mesta, nuförtiden.
Vi mötte hundar på smala smala järnvägsvägen till skogen.
Vi cyklade om hundar på sammaledes.
Och Pepp han travade på med svansen som pumphandtag och ett stort flin över hela sig. Lilla duktiga gubben!
När jag parkerade cykeln (i skogen) gick ett gäng hundar, varav en MKT mopsig rottishane, förbi.
 Peppen sa: -Vad ska vi göra nu matte?

Sen gick vi en rejäl runda i skogen, med alldeles lös hund för när han saknar eldunderstöd (=Ying) så är han hur snäll och lydig som helst den där stafflaren.
Igår var det orienteringstävling med 700 startande i våran skog. Idag var det geggigt även på de ställen som tidigare inte har varit geggiga. På tidigare geggiga ställen var det närmast obeskrivligt. Obeskrivligt skojigt, tyckte Peppar. Och jag var förstås rustad. Man har lärt sig!

Litet uppletandeträning minus klyva apportpinnar gjorde vi. Han jobbar verkligen oförtröttligt även när det blir svårt.
Ganska mycket gömma matte gjorde vi också. Alltid livat. Men han är så uppmärksam på mig så jag får vara kvick i vändningarna om jag ska hinna undan.

Sen mötte vi en ekorre som hade vaknat på fel sida. Han satt 3 meter upp i ett träd och kastade kottar omkring sig samt tjattrade i okontrollerat vredesmod.
Ganska otäckt, tyckte Peppar. Han sa "huh!" som han brukar när nåt är konstigt och så måste han få litet uppbackning av mig. Sen blir det pusskalas. Nåt ska man ju ha när man räddar småkillar från hemska odjur.


















Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela