Pelleskop-livet

Tillbaka till o-civilisationen

Publicerad 2009-03-12 13:04:49 i Allmänt

Fyra dagar tillbringade jag och minsta barnet i Tallinn. Fyra dagar med prudentliga kläder, klackar (aj!) och tamejtusan till och med FOUNDATION. Fatta! Och sen var det så skönt att komma hem, hoppa i mullebyxor och laddor och ge sig ut i skogen igen.
Men trevligt hade vi det. Tävlingsmässigt var det ingen succé precis, inte för nån i klubben, men annars hade vi det så bra så bra. Aldrig känner man sig väl så dekadent som när man äter pannkaka och dricker plonk till! Icke-turistfällan Kompressor kan varmt rekommenderas! Mitt i gamla stan.

Litet disig, sådär, men se vilken elegans! Ingen fleece nånstans!






Gamla stan i Tallinn är lik S:t Petersburg på så sätt att allting är värt ett foto. Till slut blir man alldeles trött! Själv gillar jag de halvsjabbiga miljöerna bäst. Men för övrigt hade stan blivit oerhört mycket mindre sovjetisk på de två åren sen jag var där senast. Trist för en tillfällig turist men förhoppningsvis av godo för invånarna. Man klarar sig mycket bättre med engelska nu också, även om ryska är vanligare som andraspråk.


Mitt lilla resesällskap på villovägar. Vad det är kärt att ha välartade barn!

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-03-12 14:35:32

Tur att bilden var suddig, så vi inte blev alldeles tagna av denna tillfälliga elegans! :o))

Det blir för mycket för oss hemmasuddare i fleece och foträta skor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela