Pelleskop-livet

Mycke' nu! (=man är lite slö)

Publicerad 2009-03-04 21:26:11 i Allmänt

Omväxlande snö och kallt och regn och litet kallt och mera regn resulterar i VANSINNIGT halt! Tigern o jag tog en liten träningstur till klubben ikväll och när jag skulle stega upp rutan blev det ofrivillig spagat av det hela. I blötan! Mkt underhållande tyckte Tigern vilket inte gjorde det lättare att ta sig upp med sin gamla kropp. Det börjar dra ihop sig mot tävlingsdags, dock "bara" 1:an, och därmed får vi nog lägga på ett kol. Träningskamrater lyste dock med sin frånvaro, bara de ständigt tappra Sanna och Maja var på plats. Link och Älva försökte välta omkull Tigger, utan större framgång. Han är ju nästan omkullvält redan i utgångsläget pga sina korta ben. Mycket livat hade de i alla fall, prima motion för lilla tigerungen. När dessa entusiaster hade lämnat oss passade jag på att göra en ensamplatsliggning innan Tigger hade "kallnat", bara för att se hur pass mkt myror han har i sina fiktiva brallor. Men det gick alldeles strålande vilket kändes skönt. Fast han behövde inte ligga mer än en dryg minut eftersom det var isvatten typ överallt. Sen tränade vi en MASSA framförgående och ibland tror jag att det tar sig. Vi är anmälda till appellspår 4 april och nu vore det väl tusan om han inte ska bli uppflyttad!
I morgon bitti måste jag upp i rena ottan för att ta flyget till Tallinn med minstaste barnet. Barnutställning, liksom. Vi blir borta till söndag eftermiddag och jag gissar att hundarna kommer att klättra på väggarna vid det laget. Hussen o mellanbarnet är förstås hemma o tar hand om dem men det blir ju inte riktigt detsamma... I alla fall - ha det så gott. Nu MÅSTE jag packa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela