Pelleskop-livet

Budföring

Publicerad 2009-03-31 14:03:57 i Allmänt

Igår var jag på klubben och tränade Tigg o Pepp, och de var riktigt duktiga båda två. Peppar börjar kunna koncentrera sig litet längre nu, och han fattar att han MÅSTE jobba för att få leksaken, dvs. koncentrera sig på nåt annat än det han eg. vill. Så det tar sig! I alla fall fanns där några för mig alldeles obekanta personer och eftersom jag är fräck som en bofink frågade jag om någon hade lust att köra en budföring med Tigg. Och hundfolk är som vanligt prima människor så det gick så bra så! Och Tigg skötte sig strålande, superfart, snygg ingång, rumpan i backen trots geggamojja och sen inväntade han kommando innan han rusade tillbaka till sin matte och gjorde ett lika snygg avslut där. Så nöjd och glad man blir! Hopp över hinder med sättande gick också jättebra flera gånger, han kommer ut ordentligt långt och sätter sig snabbt på kommando. En gång kom han ganska snett men han hoppade ändå på vägen tillbaka, i stället för att springa vid sidan. Duktig! Läggandet under gång gick bra och framförgåendet blev i alla fall en 5:a vilket är ungefär så bra som det kan bli. Fulla av tillförsikt är vi nu! Peppar träning i närheten av andra hundar går också jättebra - han är helt fokuserad på mig vad de andra än gör. Mycket bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela