Pelleskop-livet

Tävling

Publicerad 2009-06-22 02:07:41 i Allmänt

Idag var mellersta barnet utflugen. Hon hade bestämt sig för att göra Grönan osäkrare än vanligt. Men lugn bara, nu är hon hemma igen. I ett stycke.
Men i alla fall - hussen var hundvakt åt Olsson, vilket innebar att jag (dvs. matten) roade sagda pudel. Logiskt.
Jag hittade på följande skojsiga lek: Jazz, Tigg och Olle O parkerades i ena änden av gräsmattan. Jag gick till andra änden och efter lämplig tidsrymd ropade jag på hundarna. Så det blev liksom kapplöpning. Eftersom sträckan var så pass kort blev det ganska jämnt också; Tigg är jättesnabb i starten men Jazz och Olle är mycket snabbare i längden (pga av benlängd). Men Jazz är nu en gång för alla Jazz så i VARJE lopp tillgick det så här: när ca 1 m återstod till målgång (mattes hand med katt-torrfoder) lyfte Jazz en aning på överläppen och mer behövs inte för att det övriga startfältet skall förstå vad som gäller. Lägg-match, alltså. Visserligen fick 2:an och 3:an lika mycket godis som 1:an, men jag tror tamejtusan att de faktiskt vill VINNA, helt simpelt, allihopa. I alla fall - efter en fyra, fem såna lopp gjorde Olle en riktig rövare; han sprang som en galning (som vanligt), men när det var 3 meter kvar till mig gjorde han ett JÄTTElängd- och höjdhopp, ÖVER den onda pinschern och den hungriga terriern och landade i princip i min famn. Jag vet inte vem av oss som blev mest förvånad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela