Pelleskop-livet

Litet duktiga, ändå

Publicerad 2009-07-23 18:58:28 i Allmänt

Ett problem med att hänga på brukshundklubben är att man blir liksom fartblind av alla jätteduktiga hundar som inte skulle drömma om att röra en trampdyna utan formellt godkännande av husse eller (oftast) matte. Och så kommer jag med mina odjur som gör litet som de tycker. För det mesta.
Men: på MH:t fick Peppisen beröm för att han var lydig.
Och ikväll tog jag en lång koppelfri promenad med Tigger och Peppen och vid två tillfällen förundrade sig människor, varav åtminstone en hundägare, över att de är så lydiga.
För: de kommer raskt när jag ropar.
Och: kommer det en joggare så säger jag "ligg" och då lägger de sig direkt samt ligger kvar. Gör de.
Och de går inte fram och hälsar om jag inte säger åt dem att göra det. Även om nån lockar.
Kanske låter det inte så där över sig, men för att vara två bonnhundar med en typisk bonnhunnsmatte så är det faktiskt inte så illa p*nkat.
Av små grisar.

Kommentarer

Postat av: Suvi

Publicerad 2009-07-23 19:57:33

Det är faktiskt väldigt imponerande för en som har ett Special Needs-djur som inte bryr sig ett skvatt om regler.

Postat av: Suvi

Publicerad 2009-07-23 19:57:57

Jag menar alltså mej själv, utifall att det var oklart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela