Pelleskop-livet

Inte utan mina koner!

Publicerad 2009-02-26 21:31:31 i Allmänt

Man har sina små ärenden att göra, i mitt fall framför allt att lämna o hämta barnet. Tager man då med sig 1:o en Tiger och 2:o ett antal koner samt 3:o en musmatta. Så blir det liksom litet Rrruuutan! både här och där. Ibland säger jag: - Japp! Han kan det!! och ibland sliter jag mitt hår och ser svårt sammanbiten ut (plomberna ryker). Och så försöker jag se ut som det regnar (fast det snöar) när folk uppenbarligen tror att jag är nån som av misstag har sluppit ut från en anstalt. "Tanten som ställer upp koner överallt." Man kommer att varna sina barn för mig. Kanske skriva insändare. Mina 15 minuter i rampljuset. Hurra! Inte "Baren-Lisa" eller "Robinson-Greta" eller ens "Idol-Malin" utan rätt och slätt "kon-tanten". Coolt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela