Pelleskop-livet

Promenad utan träning

Publicerad 2008-06-10 20:46:02 i Allmänt

Jag tog nyss en skogspromenad med Ying och Tigger och när vi kom hem skämdes jag litet för att det bara blev "promenad", ingen träning. Men när jag tänker efter så var det visst träning också, så här:
läggande på avstånd, Tigger ca 30 m (med störning, smack i backen), Ying ca 1 m (!! men det tar sig ju!)
uppletande - någon liten pryl medförs alltid att leta rätt på, ibland med upptrampad ruta, ibland inte
vittringsapportering - kottar och små pinnar med mattelukt placeras ut bland annat slikt i skogen. Båda är duktiga att leta och markera, men bara Tigger bär tillbaka ända fram och lämnar av. Ying bär ungefär halvvägs...
"nära" betyder gå tätt intill matte, inklusive inledande inkallning - används när vi korsar mer trafikerade stigar i skogen
litet stegförflyttningar i fritt följ, då och då, här och där
snabba inkallningar, förstås. Endast vändning på stället och full fart till matte premieras fullt ut.

Så för att vara en "träningsfri" promenad tycker jag att vi var ganska duktiga ändå. Tur att jag har Tigger; han påminner mig alltid om att det inte räcker att bara lufsa runt. -Nej nu GÖR vi nånting! är hans motto.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela