Pelleskop-livet

Kuslig hund

Publicerad 2007-01-12 20:34:17 i Allmänt

Nu vill jag delge min läsarskara hur det är att ha pitbull: en dag för en tid sedan, när jag som vanligt (nåja) satt vid skrivbordet och plitade på datorn (en laptop, så skrivbordet och skärmen finns alldeles intill varandra) stod Nero och tittade så intresserat och koncentrerat på mina förehavanden. Blicken gick från tangentbordet, till skärmen, till tangenterna igen. En lång stund satt han så - sen hivade han upp en labb på tangenterna och producerade därmed en hel lång radda med paragraftecken på skärmen. Han tittade koncentrerat på deras framväxt. Tydligen gladde åsynen honom för han slängde sig iväg i ett klassiskt pitbullfnatt ett par varv runt arbetsrummet och övre hallen innan han med iver återvände till skrivbordet. Men vid det laget hade jag stängt av och fällt ihop datorn för jag hade slagits av en hemsk aning om att han skulle knappa in nåt meddelande i stil med "Rädda mig, jag är fången i djurhamn" eller nåt, och det tror jag skulle ha förvärrat min stress i ej försumbar utsträckning. Men i övrigt är han världens bästa hund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela