Pelleskop-livet

Bad

Publicerad 2007-08-09 22:45:18 i Allmänt

I morse tog jag Ying och Tigger till badet - människobadet, märk väl, för alltid retar det någon! Vi tog en liten promenad först, för rastning, och då började det regna som bara tusan. Men det var alldeles varmt regn och det visade sig vara alldeles varmt varmt i vattnet också - säger jag, som helst vill ha 45 grader! I alla fall traskade jag i iförd bara linne o trosor (folktomt, bevars), Tigger simmade o dök som vanligt och jag lyckades medelst milt våld övertala även Ying att simma. Han var så duktig så! Sen fick han springa lös på stranden o härja och då skuttade han glatt i ända till hakan, även om han inte precis ville simma utan koppel på.
Sen var hela dagen varm och kvalmig, men molnig, så på kvällningen drog samtliga kvinnspersoner i familjen till badet igen, med Olle, Tigger och lillungen Peppar. Och Peppar kunde OCKSÅ simma, alldeles frivilligt!! Dessutom kunde jag doppa mig alldeles frivilligt - det var inte igår det!!

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2007-08-12 09:39:07

Nämen har det blivit en liten Peppar oxå.=)
Otroligt att det går så bra att ha så många hanar tillsammans.
Så söt han är,är han samma ras som Neo?
Jag har fullt upp med två vovvar som jag inte tränar eller ställer ut,jag fattar inte hur du orka och hinner med fyra.=)
Ha det bra vännen & kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela