Pelleskop-livet

Var helst ett dike finnes...

Publicerad 2007-04-25 11:51:05 i Allmänt

är det till för mig! tycks Ying utropa. Varenda blöta han kan hitta ska han ner och slafsa runt i - ganska ofta får han pejfnatt också och far runt runt i en stor cirkel som går genom diket eller träsket. Utomordentligt trevligt, tydligen. Igår var det så vackert väder så jag lastade de fyrbenta i den fyrhjulsdrivna (haha) och for till en annan skog än den vanliga och där tog vi en promenad på nästan två timmar. Jazzen i långt snöre som vanligt, och det behövdes. Ying och Tigger är så duktiga och håller sig hyfsat intill mig, samt kommer när jag ropar. Småbjörkarna är alldeles gröna nu och rätt många humlor for ikring. Dessvärre var även fästingarna alerta, jag hittade en på mig och tre på Tigger när vi kom hem, dessbättre hade ingen satt sig fast, men de är äckliga ändå. Jag måste köpa fästingmedel till hundarna nu - egentligen gillar jag Scaliborhalsbanden bäst men de kan vi inte ha i år eftersom alla hundarna bara biter varandra i halsskinnet hela tiden (på skoj. Oftast) och då är det farligt. Så nu måste jag fundera på om det ska bli Exspot eller Frontline, så besvärligt. När Nero var liten köpte jag ett örthalsband till honom i stället, tänkte att det skulle vara "snällare", men han blev helt nipprig och stirrig, kunde inte vara stilla alls och såg helt galen ut. Så det prövar jag inte mera. För övrigt har Yingens stygn nästan helt släppt nu, några tog vi bort då huden blev för tung för de få stygn som var kvar och höll på att liksom skäras upp. Nu ser han litet galen ut eftersom han är skallig på hjässan, som en munk ungefär, där de rakade för att sy. Det är ju meningen att han skall ställas ut (inoff.) i mitten av maj, så  jag hoppas innerligt att det har hunnit växa ut litet päls då. Annars får det bli tupé! Nån föreslog att vi skulle "kamma noll" på honom men det blir nog tyvärr svårt med hans sorts hårväxt. Kanske kan jag klippa av änden på min fläta och tejpa dit, vi har hyfsat lika hårfärg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela