Pelleskop-livet

Projektet

Publicerad 2013-12-09 21:36:01 i Allmänt

Ett litet projekt har legat och grott ett tag, men idag satte jag plötsligt igång.
Eller rättare sagt - jag och Ying satte igång. 
 
Projekt mile-a-day.
 
Alltså: jag ska springa en mile varje dag.
En mile är absolut ingenting egentligen, det är 1600 meter. Eller: jag säger 1610 meter, för att vara på den säkra sidan.
Så mycket ska jag springa på mina springfria dagar.
 
På mina springdagar ska jag springa som vanligt. Och då behöver jag inte ge mig ut två gånger, utan milen - ursäkta, MAJLEN - bakar jag in i totalen då (för jag springer ALDRIG mindre än 1610 meter!).
 
Så då behöver jag aldrig fundera ut exakt vilka dagar jag ska springa - jag ska ju springa ALLA dagar!
 
Det jobbiga blir nog ombytet. Ska jag bara springa en sån pyttesträcka kommer omklädnaden att ta längre tid än själva springturen...
 
I alla fall blev Ying litet förvånad när han sattes i trav redan vid grinden och sen vackert fick lubba på i tio minuter (ärligt talat nästan elva) innan han fick stanna till.
 
Och jag själv blev litet dyster när det var dags för kvällspromenaden, alltså dagens TREDJE frisk- och kalluftsintag denna dag.
 
Men det blir nog bra, tror jag.
 
Jag börjar med en månad, alltså till den 9 januari. Sen får vi se.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela