Pelleskop-livet

Utflykt med promenad.

Publicerad 2014-07-30 21:33:57 i Allmänt

Betty löper. Suck.
 
Idag började det åska och dundra och vräka ner alldeles onödigt mycket. Fast rätt kortvarigt.
 
Jag tog snart-åtta-åringarna till ett elljusspår som jag har känt mig dragen till i 25 år. Det visade sig vara mycket trevligt att gå i, men jag skulle då ICKE vilja lubba i det. Inte många metrar var vågräta, nej.
 
 
På kvällningen blev det motsvarande tvåhundspromenad med Betty och Jazz, fast mera häromkring. Slemmigt ute, var det! Mycket svalare men luftfuktigheten var sannerligen icke att leka med!
 
 
Nu har vi ungefär vartenda fönster i hela huset öppet, och kommer säkerligen att få sota för det (nattfjärilar är det räddaste jag är för, ungefär.)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela