Pelleskop-livet

Mera promenad, annanstans.

Publicerad 2012-06-21 16:34:20 i Allmänt

Bäst jag stod i naturen med äldsta dottern blev denna inringad av myggor och utbrast: -Alltså...!
Fast jag tyckte att hon helt oväntat sa: -Assholes! och sen dess kan jag inte låta bli att tänka på detta. Om myggor har såna holes, och hur himla små dessa i såfall måste vara.
Jaja, sån är jag. Dessvärre.




Äldsta barnet gjorde en bunt små korta spår åt Betty, och Betty gjorde jättefina, spontana spårupptag fast sen gjorde hon inget mer.
Så Tiger fick frispåra/leta för att hitta pinnarna.
Roligt! sa Tiger.



Fast det var inte så jättelätt, för först hade barnet lagt spåret, sen hade Betty och jag varit där och snurrat litet. Och det var FEM små spår!

 
Tiger, det är grabben hela dan, det - honom kan man lita på!
 
 
 
 
 
 
Jaha, då var det slut på vilan, då! Hela skogen var full av sånt här i tisdags kväll - med all blöta och relativa värme så har de nog vuxit på sig ordentligt nu!
 
 
Midsommarpojke.
 
 
 
 
 
Platsliggning. Inte så tokigt efter en dust i sandgropen.
 
 
 
Till slut bet jag i det sura äpplet - maken fick ta vinkelslipen och kapa mitt cykellås eftersom den enda återstående nyckeln var puts väck. Sen tog Ying och jag årets första cykeltur!
 
 
 
 
Matten kunde inte låta bli att sätta litet fart på modellerna - tur att Minsta Barnet bara höll i Olle!
 
 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela