Pelleskop-livet

Svåra ord

Publicerad 2012-01-22 21:24:52 i Allmänt

Igår afton fick jag ett galet infall och såg i ett svep Mad Max 1 och Mad Max 3, fast jag orkade inte mer än så där 85% av den sistnämnda. I alla fall har jag inte sett dessa filmer på sisådär 30 år, men de var faktiskt riktigt "bra" fortfarande. Äckliga och konstiga, liksom.
Och när man talar om dem får man använda konstiga ord, såsom dystopi, incipiens och i synnerhet post-apokalyptisk.

Försök att säga det fort fyra gånger i rad: postapokalyptiskpostapokalyptiskpostapokalyptiskpostapokalyptisk! Jag vet inte ens om jag kunde SKRIVA det rätt!

Egentligen tycker jag att del 2 är den bästa, fast det är alldeles för hemskt att hans fina hund dör. En hund dör även i del 1, men den hinner man inte fästa sig så mycket vid.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela