Pelleskop-livet

Vilken cirkus!

Publicerad 2011-09-05 16:47:12 i Ying

Dagens dag började med Den Stora Tröttheten efter en natt med snor och host och nys. Konstigt.
Sen gick vi vidare till franskt litteraturseminarium, som var ganska intressant. När man pratar med folk som talar utpräglad dialekt, som göteborgare och sånt löst folk, så är det litet penibelt att så lätt härma uttal.
När man studerar språk är det rena bonusen!!

Sen försökte jag på tre apotek få tag på litet medusin, men tji fick jag! På hemvägen upptäckte jag i alla fall: KAMELER!!!

Hämtade Ying för en liten kamelvisit.



Kameler



Ying.



Spänningsmusik i bakgrunden...



CRESCENDO!!! Ska Ying bli uppäten? Eller kamelen?!



Kamelen tuggar...

men inte på Ying, vilken tur.



Här snackar vi muldjur!! Och hornboskap!



Verkar nästan mer svårfostrad än Ying, faktiskt.
Jag är ingen vän av cirkusar, men jag undrar just vad de har en sån här till...



Minsta barnet och Ying. I vanliga fall sköter han sig när han går med henne, men här fick han för sig att jag var på väg bort i oändligheten (3 meter bort för att söka bättre kameravinkel) och då blev det litet åka av!!

Lustigt ändå - jag som tycker Ying är min STORA hund...

Promenaden fram och tillbaks till De Vilda Djuren tog ca. 10 minuter sammanlagt, och så kanske en kvarts djurbeskådande i mitten.
Sen var Ying utbränd!

Nu igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela