Pelleskop-livet

Gårdagskvällens promenad

Publicerad 2011-09-04 10:53:20 i Allmänt

En enda promenad räcker till många inlägg, om datorer och program och sladdar och annat trasslar.
Och så JAG på det!!



Så här såg himlen ut när vi gav oss av. Ganska intressant - ganska intressant.... som en viss höjdarchef skulle ha sagt.



Kolla Olssons blick! Mördarhund!



Det är ju jag! Och Min Näsa!!





Riktningarna varierar.



Full speed ahead!







Kolla Tigerns svans!!!

Olle säger: -ALDRIG att du får upp mig på det där APBERGET!!
Då säger jag: -Hrm... Hur var det nu igen, Olle? Är du en hund eller en sån där annan grej, som vi pratade om förrut?



Ibland får man bita i det sura äpplet, även om man är en - tja, ni vet.
Hund. Olle-hund.

Vi mötte en gotländska som tyckte att jag hade "lydige hondar", för Olle och Tiger gick lösa och Tigg slängde sig omedelbart i backen och Olle stod dyr stilla intill mig när gotländskan kom kraftgångandes. Hon var lite skeptisk till lösa hundar, men så lydige hondar tyckte hon bara var rart.

Sen mötte vi en bekant med en rottweiler, och då var det så att säga slut med lydigheten... Olle tycker att rottweiler=munsbit och Tigger är värre än vanligt när han har jättestora farliga mördarhundsbrorsan (=Olle) i ryggen. Suck.




Nu börjar det bli spöklikt om aftnarna.



Nästan hemma går vi förbi några såna här hus. ALDRIG att jag skulle våga bo däruppe! Men jag skulle gärna gå på besök och kolla utsikten... Undrar om man ser rätt ner i vår trädgård?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela