Pelleskop-livet

Svampigt.

Publicerad 2011-10-09 14:04:51 i Allmänt

Än finns det svamp i skogen - hurra! För att vara en person som tycker att höjden av svampdelikatess är konserverade hela champinjoner är jag verkligen onaturligt mycket i farten när det gäller att länsa skogarna...
Till mitt försvar får jag anföra att nu slänger jag i alla fall inte min fångst utan tar rätt på den och donerar till veggo-barnet när tillfälle ges.
En svamppromenad blir sällan mindre än 3 timmar lång och ofta mer.
Den här årstiden är så underbar så man vill vara ute hela tiden, nästan! Fast Jazz har fått börja ha tröja på såna längre utevistelser, i synnerhet som vi tar en liten paus i mitten, då blir man kall om man är en pinne.



Tigger vill ha mellanmålspaus innan vi ens har hunnit till skogen!



Ying har som vanligt försummat sin frukost och känner sig också litet sugen.



Äntligen dags! Matte har med sig falukorv i en påse!!
Jazz har sin lilla, ganska tunna hösttröja på sig. Visst är den klädsam?



Ååå, vad jag är snygg!!!



Prio 1: borsta håret? Skulle inte tro det!!!



Alla måste klättra!!!

Kommentarer

Postat av: En alldeles, alldeles ny läsare

Publicerad 2011-10-09 17:19:53

Jag är en alldeles ny läsare som hittat till den här bloggen och jag måste erkänna att jag först var lite misstänksam till den men sen lade jag märke till den utomordentliga reklamen som rullar på alla håll och kanter! En blogg med Engla-reklam kan ju inte vara annat än bra! Är hon en förebild för dig också?

Postat av: En alldeles, alldeles ny läsare

Publicerad 2011-10-09 17:23:05

Förresten - den här bloggen är to die for!

Postat av: Ännu en alldeles ny läsare

Publicerad 2011-10-09 18:10:45

Mycket hundar och skog här, en fundering måste man vara ute hela tiden. Kan man inte bara ta vara på hösten och krypa in. Vill man ut såse då ut genom fönstret.

Stugsittaren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela