Pelleskop-livet

Mera pejträff!

Publicerad 2011-10-22 19:47:18 i Ying

Här kommer flera bilder från dagens övningar - alla hundnamn som anges är ytterst ungefärliga för jag har minne som en guppy ibland!



Bubba



Mera Bubba.



Lilla fina kinesiskan igen.



Jag TROR att han heter Jacksaon, han har "blåa ögonfransar", precis som Ying har haft ibland och han är en ganska störig ung man...



Fast här ser han då ut precis som en ängel!





Såna här bilder vimlar det inte av - husse håller i hund. Husse håller i TVÅ hundar!



Ying hälsar på en liten tjejja vid namn Jajja. Hon var blå, så jag borde väl ha knäppt i färg. Fast just nu är jag inne i en svartvit period.



Tigger vill också vara med.



Snyggaste pejen där - YING förstås.



Blåa Jajja igen.



Och igen.





Vill bli fotomodell när hon blir stor!



Ying och det ampra fruntimret Ancho.



Ying sjöng hela hela tiden. Olika små sånger, fast ingen var särskilt bra. Inte mycket att stampa takten till.



Lilla bear coat, som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på. Jag har aldrig sett nån förr, annat än på bild. Inte en "tillåten" päls, men de ploppar upp då och då, kanske som en påminnelse om att det finns chow chow bakom pejerna. Och fina är de ju!



Ancho i profil.



Och så Ancho igen, som avslutning.

Är det inte märkligt att hundar av en och samma ras kan se så himla olika ut, och ändå vara korrekta? Jämför t.ex. Ying och Ancho - båda är snygga, Ancho med 2 cert och Ying med 1 (fast, ähum, Ancho har ställts ut mer än Ying, som bara har blivit utställd på riktigt 3 gånger...), men de är ju hur olika som helst!!

Tack för idag, alla som var där, hoppas vi ses igen!



Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-10-22 22:16:55

Tack för att ni kom idag. Det blev en väldigt lyckad dag med en massa peier i olika färger och former(och vissa väldigt konstiga). :-) Det här gör vi gärna om!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela