Pelleskop-livet

Om en make

Publicerad 2011-03-11 16:27:32 i Allmänt

Ibland får jag allt skämmas litet för hur jag framställer Herrn i Huset, alltså Maken, Hussen osv.
En hund- och naturhatare som kör med hustru och barn och bestämmer hit och dit (tror han).
Sen ibland så pratar jag med nån som gör runda ögon åt att maken inte vill gå ut i skogen ens med fikakorg med, tills det visar sig att personen i fråga har träffat maken, å arbetets vägnar eller så. Och så säger vederbörande: -Jaså är det HAN! Han är ju SNÄLL, ju!! och ser förvånad ut.

Och det är han förstås. Han är jättesnäll, ju!!
Men hans mamma hade ett tag en avpolletterad polishund som var typ livsfarlig... Därav hund-skepsisen.
När det gäller naturen vet jag inte vad vi ska skylla på - men smaken är ju delad.

Alltså - hussen gillar mina, eller rättare sagt VÅRA hundar. Jättemycket.



Och det är väl tur att han inte är lika hund-tossig som jag - då skulle vi ju ha huset ännu fullare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela