Pelleskop-livet

Han är ju så liten!!

Publicerad 2011-03-24 20:19:00 i Jazz

Häromkvällen var det typ vår när vi tog kvällspromenaden.
Fast sånt slags vår som inte är nåt vidare för Ying: hård blåst, delvis torra gator och ännu ej genomförd sandupptagning.
En vanlig människa som jag känner mig rätt nyblästrad efter en sväng under den sortens betingelser, men för Ying är det värre än så. Han kan få ett grand i sitt öga och då är det inte roligt längre, varken för honom eller för oss och våra plånböcker.
Alltså fick han vackert stanna inne, medan jag och småhundarna gav oss ut i de friska vårvindarna.



Högvatten.



Kvällarna börjar bli längre.

Men så var det där med min lilla lilla hund.
Jo för jag hade satt klövjeväska på Jazz. Hujedamej vad han fick bära, fickorna var fullkomligt fullastade med vikter!!
Nämligen 2 b*jspåsar på högra sidan och 2 b*jspåsar på vänstra sidan.
Men nog kommenteras det friskt när man kommer med en liiiten (nåja) hund, rustad på det sättet.



Ja OK då, det SER ut som om han dignar under oket men så är icke fallet, det bara blåser på honom!! Jag lovar att han inte hade nåt emot väskan!!



Obs! Notera vårtecknet - gympaskor!!



När det väl börjar skymma går det fort. De lortiga gatorna ser särskilt snuskiga ut mot en rosaröd himmel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela