Pelleskop-livet

Bzzt!

Publicerad 2011-03-23 10:38:25 i Tigger

Aldrig blir det som man har tänkt sig - igår höll jag på att ställa till det så man kan knappt tala om. Man kan faktiskt inte tala om det, eller ens skriva om det, men man kan konstatera att våra vådliga äventyr slutade fullkomligt lyckligt. Tack och lov! Nog därom.
I alla fall så bidde det därmed inget möte för matten - jag hann upp en sväng med ett par papirer och noterade därvid att plenisalen var så gott som fullspikad!! Jag blev så paff så jag nästan hade lust att stanna kvar men besinnade mig.
Ganska tidigt i säng måste vi i alla fall - Jazzen bestämde sig för att sova hos hussen (eller "se på fotboll" som det heter) medan Ying och Tigg i vanlig ordning fylkades i min budoir. På och omkring mig.
Som jag låg och läste Poloni-deckare (INGEN ork för franska igår kväll!) vaknade en liten otrevlig husfluga i lampvärmen och började sin sömniga surrande färd kring oss. Studsade dum-dum-dum i taket, landade på min näsa, på min kudde - nästan på Tiger. Usch.
Jag försökte dänga djuret med min bok men den var för snabb eller jag för långsam så därav blev intet. Då ingrep den sabeltandade tigern - nafs!
I tigerns mun surrade det ganska högljutt så Tigern öppnade gapet igen och ut flög vår ovän. Eller rättare sagt - den tumlade ut och landade i sängen. Samt kröp mot Tiger!!!
Tigern flög ur sängen, ur sovrummet, halvvägs ner i trappen. Där la han sig på ett trappsteg och förkunnade att han tänkte tillbringa natten därstädes.
Matten försökte med lock och pock och stora ord: -Men Tiger! Du är ju råttdödare, grävlingsjägare, alla rävars fasa! En liten fluga är inte farlig, kom så får du ligga under täcket, där kommer den inte åt dig.
Ingen tiger.
Till slut fick jag masa mig nerför trappan och manuellt forsla pysen upp i sängen igen.
Där låg han länge och spelade misstänksamt med ögonvitorna, men flugan var tyst, kanske borta, och till slut kunde vi alla somna igen.

Bzzt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela