Pelleskop-livet

Spasite nashi dushi.

Publicerad 2011-01-12 12:25:58 i Allmänt

Idag är vädret rena skojet:



Igår var det broddar som gällde, om man skulle klara sig med livhanken i behåll. Idag vet jag inte vad man ska rädda sig med. Inomhustillvaro är väl det mest näraliggande!



I alla fall Jazz är definitivt med på noterna när det gäller inomhusnöjen. Såsom att sovavila.



Tigern är mera tveksam.
Dessutom låter det illa från mattens dator:



Nån vidare sångröst hade han inte, den gode Vysotskij - men på nåt sätt blir det bra ändå. Och det jag förstår av texterna får mig att vilja lära mig ryska pårikt - alltså så man förstår alla nyanser och grejs. Subtila konnotationer - vad sägs om det?!



Jag tycker i alla fall att han är blä! säger Tiger.
Fast det säger Tiger om nästan allting som han inte förstår och inte vill förstå.

Ying ligger i en bädd på golvet och gnager på tre olika oxhudsben samtidigt. Eller kanske inte gnager - han mera som mumsar på dem. Suger och slabbar litet och kanske nåt litet bett då och då, bara för att verka karnivor.

Nä, nu MÅSTE jag ta itu med min portfolio - vilse i pannkakan är jag! Och Spasite nashi dushi betyder helt enkelt Save Our Souls. Ännu en Vysotskij-klassiker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela