Pelleskop-livet

Ner med bloggen!!

Publicerad 2011-01-08 19:48:39 i Allmänt

Jag lurar på att lägga ner detta lilla onödaprojekt - det blir mest bara omtugg och trams ändå. Kanske inte RIKTIGT så onödigt som virkade prinsesstårtor och velour-kanelbullar, men inte långt ifrån.
Men - vi får se. Det går upp och det går ner.
Litet bilder ska ni få i alla fall, från förmiddagens promenad.
Där hade vi tur, för ganska omgående efter vår hemkomst började det falla alldeles för mycket lappvantar från skyn, och ännu litet senare  började det blåsa och regna små istappar, liksom.
Vi, vi drabbades bara av redan fallen snö. "Bara"...



Ying är totalt omedveten om brödernas existens. Häromdagen skulle jag ha Tigg att göra en snygg fotingång som förskottsbetalning för maten. En sån bjöd Tigern gärna på, men det gjorde Ying också, liksom OVANPÅ Tigg. Som såna där satsbord som var poppis på 50-talet eller däromkring.



Det var inte särskilt kallt och framför allt ingen vind och ingen blötsnö, så Jazzen fick förekomma i naturligt tillstånd. Pigg som en ärta var Jazz idag!



... trots onaturliga mängder snö.



Snöröjningen är här!





Visst är han rätt maffig, våran Ying? Och faktum är att han har blivit nästan litet lydig också. Peppar, peppar och ta mig i huvudet.



Kämparnas Konung och Guds Rätte Gök - oj, vad han fick ta i!



Hej och hå och bogsvall!



Jag SKA klara av'et!!



Hurra, nästan som en stig! Prima för 3-centimetersbenen! Prima för matte också...





Chaaarge!!!



Liten hundrumpa i fjärran.



Vad är det som pågår här, om jag får fråga? Varför kommer ni inte? Måste man ta hand om allting själv, som vanligt?



Nåja, det är väl säkrast så, antar jag.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2011-01-08 22:16:14

nej - lägg inte ner bloggen. Den är ju ett av mina tidsfördriv ;)

Jag gillar ditt sätt att skriva :)

Postat av: Carina

Publicerad 2011-01-08 22:37:56

Nej det är klart du ska fortsätta förgylla våra dagar med dina eminenta inlägg och bilder. Det är alltid lika roligt att läsa om dig och dina hundarns galna upptåg..kram

Postat av: Åsa L

Publicerad 2011-01-09 15:27:08

Nääh! Inte får du lägga ner min favoritblogg!!! Jag älskar ditt sätt att skriva och dina fina foton!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela