Pelleskop-livet

Det går åt rätt håll

Publicerad 2011-01-27 15:27:25 i Allmänt

Två dagar nu har vi haft strålande sportlovsväder: 10 grader kallt men alldeles vindstilla och solen VÄRMER så gott! Talgoxarna harklar sig, sätter igång att vårkvittra som galningar och gör tummen upp.
En som däremot inte är så där väldigt uppåt är lille herr Jazz. För honom är allt kallt alltför kallt.
Även relativ värme, alltså några plusgrader, är alltför kallt för den ytterligt delikate herrn.
Idag blev han klädd så här:



En mjuk velouroverall med halvlånga ben (och en liten larvig luva, hrmpf) och ovanpå det ett ganska rejält thermotäcke. Så här inomhus i en solfläck kändes det ganska skönt tyckte Jazz.
Men när vi kom ut blev det surare miner...



Tigger vill gärna sätta en tass för objektivet när jag försöker fotografera honom i ytterplagg - han är väldigt anti.



-J*vla väder! säger Jazz. Det är nog tyvärr jag som har lärt honom den frasen...



Tiger säger: -Jamen TRÖTTNA, morsan! Det kallar jag bristande tacksamhet för min sömnadsmöda!



Ying behöver inget täcke, men det är roligt att reta honom med kameran ändå...



Ganska ofta är det han som retar mig i stället...



-Man måste få pitalt om man har blivit fotofoferad! säger Tiger.



-Men för F*N, nu går vi hem!! säger Jazz.
Och då gjorde vi det.

Sen fick vi hemleverans av finfina köttiga märgben så matten kan nu i lugn och ro ägna sig åt att titta på konståkning. Jabbi!!

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2011-01-28 17:01:39

Märgben det är livet. jag bruka ribland käpa hem riktiga knotor oxå. Dom luktar inte lika gott..men dom kan man ge livet för sa mina hundar:-)))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela