Pelleskop-livet

Rallylydnad

Publicerad 2011-04-06 16:15:00 i Träning

Nu har jag äntligen lyckats hitta sladden till lilla kameran och därmed ordna med filmen av Tiggers och mitt första försök på en hel, om än liten, rallylydnadsbana.
Som sagt - det är svårare än det ser ut.
Svårast för oss med liten hund är förstås kopplet, som är obligatoriskt i nybörjarklassen.
Kopplet får aldrig sträckas, men det ska förstås inte trassla in vare sig mig eller hund heller.
Konstiga svängar hit och dit och runt är också ett problem för en hund som har lärt sig att sitta-fint-på-vänster-sida alltid är gångbart.
Likaså att gå fram direkt från liggande...

Nå, så här såg det ut!


eDeco_20110406143318 by annaodmann

Få se om vi hinner bli tävlingsfärdiga till i sommar!!

Och nej - det är inget hundplågeri det här heller. Fråga tigern, bara!

Kommentarer

Postat av: Suvi

Publicerad 2011-04-06 16:42:08

Jag tänker att man kanske skulle börja sin "hundträningskarriär" med rallylydnad innan man börjar med annan träning. Tänker på hundar som fått lära sig att alltid vara på vänster sida och sen tycker det är onaturligt att befinna sig på andra platser om föraren. Dessutom verkar det lättsamt och kul!

Postat av: Catrine o Milly

Publicerad 2011-04-08 08:51:30

Jag skulle säga att ni ÄR tävlingsklara! Ser ju skitfint ut :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela