Pelleskop-livet

April, take two

Publicerad 2011-04-05 15:18:00 i Tigger

På kvällningen igår behövde jag hämta några böcker å tobaksaffären.
Det är lattjo nu för tiden: paket hämtas på macken, tobakinisten eller mataffären.
Vad gör man på det lokala postkontoret, tro?

I alla fall bestämde jag mig för aftonpromenad med liten vit hund i samband med detta ärende, varför maken fick skjutsa oss bort och sedan skjutsa böcker hem.
Kors, vad han höll på att köra vilse! Han lyssnar liksom inte på vad man säger så nån karriär som taxichaufför tror jag inte det kan bli tal om.
Men sen så, sen blev det rätt.

Efter vårt lilla ärende gick vi upp på kyrkåsen.
Tänk sån skillnad några futtiga timmar kan göra på väder. Och därmed humör!



Fast det är klart - Tigers humör var precis likadant som på lunchpromenaden: i topp!



Så mycket lukter som har kommit fram. Som människa känner jag mig lurad på upplevelsen!



Blå himmel, lätta skyar, varmt i luften.





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela