Pelleskop-livet

Hostar i hastig höst

Publicerad 2010-09-20 15:51:12 i Allmänt

Värst vad det gick hastigt! kan man säga om höstens ankomst. Och jag har varit tokförkyld - nu har snuvan satt sig nånstans under vänster öga. Det gör ganska ont, men värst är den eviga hackhostan, i synnerhet om nättren. -Tyst och ligg still! gnorfar Ying när vi borde sova.
I morse var det bara 9 grader varmt när vi tog vår morgonpromenad. Men jag tycker så mycket om hösten med alla färger och dofter så promenaden blev 90 minuter lång. Då blev jag varm, men sen har jag fruhuhusit hela dagen lång!



Yings päls är jättelång och börjar dela litet på sig. Hjälp, snart börjar fällningen!













Aktuellt: röd-grönt. Men här är vi opolitiska - visst är det vackert?! (Hur många gånger säger jag det på en dag, tro?)



Också ganska vacker. Fast igår bet han mig i handen under kloklippningen, j*la odjur! Dock utan att "bloden kom fram", men jag fick ganska fina stämpelmärken.



Egentligen skulle bara löven komma på bild, men säg det till Peppar, nedra linslus!

När vi kom hem fick cirkushellifanterna mat och jag fick en liiiten kopp kaffe innan det var dags för studium.
Det ska en ganska spännande bok till för att hålla ångan upp med bara en massa zzzz - zzzzz- zzzz och litet snark, pff, smask och andra sovljud på alla kanter.

Det blev allt en liten middagslur här också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela