Pelleskop-livet

Tokhund!

Publicerad 2010-10-18 21:35:30 i Tigger

Efter kvällspromenaden med de fyras gäng blev det ikväll litet kvällsträning.
Peppar är ganska eftertänksam - entusiastisk i och för sig men måste liksom koppla rätt i lilla huvudet först.
Sen tog jag Tigern - och jag säger bara att TACK-OCH-LOV att han är liten till växten! Om han vore nåt stort skulle vi inte kunna ha honom kvar! Han blir så till sig så han håller på att riva omkull mig och sedan ramponera rummet. Hela repertoaren går han igenom innan vi har hunnit till första övningen, ens.
Vad gör man åt sånt?
Han hade faktiskt fått inalles nästan 3 timmars ren motion plus ett ensamträningspass tidigare på dagen och en del allmän aktivering med hela skaran. Ändå är han ungefär som trotyl...
Jag tänker på i våras (var det väl?) när vi tävlade i Strängnäs. En timmes promenad alldeles före tävlingen och så litet träning på det. När vi kom in på planen så hoppade den lilla lilla hunden (27 cm över marken) upp och bet mig axeln. När jag vände ryggen till för nästa övning hoppade han upp och slog framtassarna mellan  mina skulderblad så jag nästan dök på näsan. Sen for han upp och slet tag i min fläta. Han tjuvstartade på det mesta och hade sällan eller aldrig mer än en tass i marken.
Jag menar - hade han varit en rottweiler så hade vi väl blivit avstängda!
Hur får man det lagom?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela