Pelleskop-livet

Wow!

Publicerad 2010-02-06 18:07:55 i Träning

Jepp, WOW, för idag har jag faktiskt tränat hund. Litet.
Först traskade jag med Tigern till småskolan runt hörnet. Finfint med plogad skolgård och litet snöfästningar och sånt att gömma leksak i.
Vi tränade: ut till tramptarget, snabba inkallningsställanden (tar sig), fjärrdirigering fast nära (för att få till säkert säkert säkert stå), litet skojuppletande, fotposition och allmän hyfs. Sen en liten promonix.
Sen hem med terrier ett och iväg med terrier två till samma ställe. Toktaggad hundf*n som vanligt! Med honom tränades: fotposition, ut till tramptarget, framförgående (mycket rudimentärt men, som det heter, babysteps, babysteps) o litet annat. Och så: TA DET LILLA LUGNA. Det är inte så lätt det, för en stollig staffe. Jag har läst på hos klickersmart och vidare därifrån om hur man får en stolle att varva ner, så det ska nog lösa sig. Borde förresten börja med detta på Tiger också. Jag tycker att grundtanken att hunden ska rikta blicken i backen är nåt att ta fasta på.
Nu ska jag klippa hundnaglar, bada Peppar och byta mina egna (nåja, VÅRA då) sängkläder.
Tänk så olika lördagsmys kan vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela