Pelleskop-livet

Mera snö

Publicerad 2010-02-22 20:31:34 i Allmänt

Idag var det alldeles osannolikt med snö! Femton minusgrader men sol och vindstilla och - kors i taket! - inget snöfall!
Gissa om det var vilda mickaboer jag hade i snörena idag när vi gick ut!
Vi tänkte oss en pulsning över åkern vid järnvägsstationens parkering, men si det gick inte alls det! Efter tre meter hade Peppar kört fast så pass att jag fick ömsom gräva och ömsom dra upp honom ur snön. Det påminde mycket om att gräva upp en envis mussla ur blöt sand.
I stället blev det en koppelpromenad fram till en annan vildmark, där det i alla fall var någon enstaka person som hade gått före oss. Det var jobbigt så det räckte!
På hemvägen var alla hundar tämmeligen trötta; Tiger hävdade att han ville bli buren men det gick ju inte. Och tur var det väl att jag inte försökte, för sen hävdade Peppar att också han behövde bäras på mina starka armar... Men det finns ju gränser...
Nåväl, hem kom vi till slut - ett helt gäng slagna hieltar!!





































Det var då en ryslig massa bilder detta! Allihop således från söndagens promenad - men på söndagen var datorn dum och ville inte alls samarbeta. Det är således måndag nu när jag postar detta och fortsätter med söndagsbilder i ännu ett inlägg!

Kommentarer

Postat av: Suvi

Publicerad 2010-02-22 23:38:33

Rara bilder! Flygpinschern var extra söt pga igenkänningsfaktorn, annars var Peppens snöiga tryne en skön syn!

Postat av: Åsa L

Publicerad 2010-02-23 06:49:37

Vilka fina bilder du tar! Men så har du ju fyra bra motiv också...

Postat av: Marie

Publicerad 2010-02-23 10:02:22

Härliga bilder som fick mig att le stort!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela