Pelleskop-livet

Vi bara gråter

Publicerad 2010-12-16 14:06:22 i Peppar

Älskade rara kullerstenen Peppar finns inte hos oss längre.
Påkörd, dog direkt, hel och fin.
Ansvarsfull bilist stannade, ringde polisen. Var snäll och chockad. Klappade både mig och Peppar på ett sånt taffligt, bortkommet sätt så man förstod att det betydde nånting, inte nåt som han bara gjorde.
Unga snälla poliser som också var litet tafatta inför en matte som sitter och snyftar i en snödriva med en död hund i famnen. De körde hem Peppen sen och jag gick hem med den återstående trojkan.
När vi kom hem sprang Jazz genast fram till döda Peppar och slickade och donade överallt, litet nyfiket så där.
Tigger morrade och bet i Peppars ben!
Ying fattade inte att det var Peppar.
Senare på kvällen, när vi var ute och pratade med fina hunden som låg nedbäddad i en mjuk filt, var Ying med och nosade några tag på kroppen. -Japp, han e dö, konstaterade han och ägnade sig sen åt att slicka tårar från våra ansikten.
Tur att han är outröttlig när det gäller att slicka ansikten, den där Ying.



Precis som Peppar var.

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2010-12-16 14:35:38

Stor kram

Postat av: Lillis

Publicerad 2010-12-16 15:01:02

Gråter med dig Anna .....Så hemskt.....Kramar....

Postat av: Suvi

Publicerad 2010-12-16 17:04:55

Nu gråter jag också. Åh, di djuren, di djuren... Även om de kan vara små till storleken tar de så ofantligt mycket plats i ens hjärta och hålrummet de lämnar efter sig känns kanske omöjligt att fylla. Jag försöker fokusera på det positiva, vad min jycke tillförde i mitt liv och försöker att inte anklaga mej själv så mycket. Hur ska man annars kunna fortsätta här i livet? Det finns andra som behöver ens kärlek och som ger tusenfalt tillbaka. Det är det som djuren är så bra på.



Jag är ledsen och beklagar din stora förlust! Det var uppenbart hur mycket du älskade det där grodansiktet. Kram!

Postat av: Carina

Publicerad 2010-12-16 17:24:47

Anna!

Att uppleva det du gjort ska man aldrig behöva uppleva.

Jag kramar dig varmt och sluter dig i min famn. Torkar din tår och du kan bara vara.

Gråt,sörj umågs med dina andra hundar. De kan lindra sorgen men inte ta Peppers plats.

Det tar tid och ork. Men de han har givit dig är inget som du bara kan lägga åt sidan.

Det är så skänt att bara sitta och gråta,minnas, se bilder. Och för varje gång som tårarna får rinna fritt så känns det lite lite bättre.

Varm kram från mig och min flock//Med kärlek <3<3

Postat av: Helena

Publicerad 2010-12-16 19:17:47

Så sorgligt, så sorgligt. Kram

Postat av: Malin

Publicerad 2010-12-16 19:20:13

Så oerhört sorgligt att läsa detta idag :(



Inte för att det hjälper, men skickar massor med tröstkramar ändå.



/Malin



Postat av: Gisela

Publicerad 2010-12-16 20:39:28

Känner så med dig Har fortfarande sorg efter Ida. Gråter varje gång jag läser det Sanna skrev efter Idas bortgång. Särskilt dikten.Den ger tröst.Du skickade den till mig tror jag Kram Gisela

Postat av: Anneli Pettersson

Publicerad 2010-12-16 23:30:48

Stackars stackars Anna. Gråter med dej. Så onödigt slut för en liten älskad vovve. Kram Anneli

Postat av: Nilla

Publicerad 2010-12-17 15:30:08

Åh, så sorgligt. Nu blir jag också gråtig. Tänker på mina fyrbenta som inte finns längre. Men de har ju fått somna in på grund av ålder och en av sjukdom. Att förlora en älskad hund på det här sättet måste vara fruktansvärt. Man är ju helt oförberedd. Jag tänker på dig och din familj och skickar en STOR KRAM

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-12-17 18:27:24

Finner inte ord!!!! Fy fan säger jag bara!!!! =(

Postat av: Catrine o Milly

Publicerad 2010-12-21 19:05:16

Å nej, så otroligt sorgligt :( Tårarna kom på direkten när jag läste detta.. Stackars.. :( Kram

Postat av: Anne-Lie med familj

Publicerad 2010-12-23 10:37:26

Inte förrän nu har jag klarat av att gå in och läsa, det har gjort alldeles för ont i hjärtat...

Så så orättvist, finns inga ord att beskriva förlusten... Varför? Varför våra Goodis-pojkar?

Det tog ett tag men nu har Ida/Ruska hittat sin vardag. Vi är så rädda om henne.



Ta hjälp av dina gossar, vardagen infinner sig snart nog.



Många kramar från oss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela