Pelleskop-livet

Livet på landet

Publicerad 2010-12-06 18:51:48 i Allmänt

Att bo på landet, det tycker jag verkar prima. För det mesta.
Fast då menar jag riktiga landet, inte i nåt litet hemskt samhälle.
Ungefär så här, kunde jag  bo.
clipped from www.google.se
blog it

Fast sen kommer jag på att det vore nog inte så lurigt i alla fall.
Det brukar t.ex. inte finnas så gräsligt gott om gatubelysning på riktiga landet.
Och inte så värst många olika promenader att välja på heller.
Som vi bor nu har vi skogen-cum-elljusspår 10 min. långsam promenad bort. Och den skogen är större än man kan tro, i stora delar av den finns det inget elljusspår alls, bara älgar och rävar och grävlingar. (Rådjuren bor för det mesta i villakvarteren...)
Och så här års är det inte så dumt att ha ett otal olika plogade, belysta gångvägar att välja på. Trevliga "öglor" som kan byggas på och bli närapå precis så långa som man för dagen vill ha dem.
Så det där med landet - nja...
Det är ju trevligt att ha en dröm också, en som kan fortsätta att vara det, så man slipper alla olägenheterna!
Men jag SKULLE vilja ha ekorrar i trädgården, det skulle jag!

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2010-12-07 12:14:21

Ja det är både för och nackdelar. Jag skulle inte kunna bo inne i stan igen. Men visst är det mörkt nu denna årstid. Men det är ändå underbart här på sommaren. Gå 100 meter och där finns sjön och bada i för hundarna. Dom kan ligga ute i trädgården på sommaren. Nu på vintern finns det fina promenadstigar som snälla farbröderna med stavar på ön gått upp. I vinter kommer vi att kunna gå på isen...och jag trivs....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela