Pelleskop-livet

Bästa vädret

Publicerad 2009-10-20 14:09:20 i Allmänt

Igår var det allra som bästa vädret, och observera att jag INTE är sarkastisk. För gammal för det.
Det var: 5 grader varmt, grått och alldeles blött i luften och överallt fast det inte regnade. Hurra!



Om jag släpper på ordningen ser det raskt ut så här. Notera kopplet som försvinner till vänster bakom Tigern. Det är Jazz som alltid ska vara värst.



Peppen tycker att inkallning är en skojsig lek.



Jazz spanar och Ying tänker på nåt annat.



Matte har gömt sig litet. Vilken TUR att Tigg hittade sin matte igen!



Peppar kommer också ångande. Ying och Jazz är coolare: - Äh, hon kommer väl fram när hon blir hungrig!





Jag tycker alltid att Ying ser så rektors-aktig ut.







En uråldrig farbror tyckte att jag var så lik hans MAMMA! På grund av hårknuten och på grund av klänning och gummistövlar. Det gör inget, för jag gillar 30-tal. Klänningen är den nya katakomb-klänningen, för initierade läsare. Den hade inga leriga tassavtryck, men NU har den det.



Ying och Peppar hoppas att Jazz ska få däng eftersom han envisas med att komma strax, inte genast.



Tigg gillar att klättra på stenar. En liten sten.



En större sten.



En JÄTTESTOR sten!

Men hur ska man komma ner? Häråt?



Eller häråt? Till slut hoppade han  ner i mattes famn. Det gick bra.



Ying vill också vara jättestor.



Störst av alla.



Jellonkungen.



Han kom dessbättre ner utan att hoppa i min famn. Drummelputten.



Inkallningsövning.





Jazz måste motas in av Pepp.



-Ja, ja, jag kommer ju har jag sagt. Snart. Jäla tjat.



Här borde det vara luktbild! Jästa löv och gammalt mögel - och det luktar GOTT!

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2009-10-20 20:30:32

Fniss - det är så rastyspiskt för en skrynklig hund att tänka på annat. Mycket annat :D

Många djupa tankar har tänkts av dessa varelser - oftast vid tillfällen när man tycker att dom inte ens borde ha tid att tänka :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela