Pelleskop-livet

Klubbträning

Publicerad 2009-11-27 19:38:19 i Träning

Igår gjorde jag en kraftansträngning och tränade med både Ying och Tigg på klubben. Till min fröjd fanns det en ruta uppställd på en plan, utöver de koner jag hade med mig. Tigg fixade båda rutorna perfekt, matte nästan grät. Sen kom en klubbkamrat och undrade om jag hade stulit hennes koner, vilket jag inte hade. Men genast känner man sig skyldig ändå förstås, precis som när ondskefulla rektor Bylund fick mig att erkänna att jag hade krossat fönster i skolan när jag var 8 år (och inte alls hade krossat nåt fönster).
Yings lydnadsträning var väl mera tveksam, igår visste han inte alls vad "hit" betyder. Måste tänka och fundera länge, länge.

Sen fick de gå varsitt spår som jag hade lagt före lydnaden.
Ying fick ett appellspår fast med bara två pinnar. Haha. Ibland tror jag nästan att han spårar men så tvärvänder han lika bestämt, snurrar runt mig och sig och får linan runt mulen. Sen fint på spåret igen, tar en vinkel klockrent - så tvärvänder han och springer helt övertygat åt andra hållet.
Några pinnar blev inte hittade.

Tigg fick ett 600 meter spår på diagonalen över en fotbollsplan (korthårig), upp genom en skogsbacke och sista 100 meterna på en grusplan. Åtta små pryttlar. Fast precis när jag hade lagt klart spåret kom en hel bataljon militärlastbilar och skulle övningsköra på grusplanen så den delen av spåret avstod jag från sen.
För övrigt gick det mycket bra, fast han först var litet konfunderad på fotbollsplanen. Det märktes att det var svårt, det blåste ganska hårt också, åt alla möjliga håll. Alla föremålen plockades (utom dem på grusplanen) och det enda kruxet var att han avvek nån meter för att äta färsk harbajs. Sen måste vi tjafsa litet om huruvida man verkligen bör äta under arbetet - vi har inte helt samma åsikter i den frågan. Facket måste kontaktas innan vi fattar slutgiltigt beslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela