Pelleskop-livet

Om kontinuitet i träningen

Publicerad 2009-07-03 15:31:27 i Allmänt

Det vet jag ju att det är bättre att träna liiiitet varje dag än mycket 2 dar i veckan, typ. Både när det gäller hundträning och mig-träning. Men alldeles uppenbart har detta blivit i samband med Tigerns rut-träning. Varje vareviga dag har vi gjort en ruta före frukosten, i några veckor. Med matskålen BAKOM mig och Tigg. Bara tills han har gjort rätt, vilket efter den första dagen och med något enstaka undantag senare har inneburit: bara ett enda skick, fast varje dag. Och vilken skillnad det har gjort!! Så nu har jag börjat göra likadant med inkallning med ställande, fast då har jag matskålen vid sidan av oss. Ibland ska han stanna i början av sträckan, ibland i mitten, ibland helt nära mig. Och aldrig aldrig får han tappa tempo - då "kliver jag ur" och så börjar vi om. Och det har också gett resultat! Inte mer än 5 minuter en eller två (frukost och middag) gånger per dag tar det och det är ett sånt LYFT! Försök själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela