Pelleskop-livet

Nämen!

Publicerad 2009-07-10 12:19:05 i Allmänt

Eftersom jag är tom i bollen glömde jag att hämta hundarnas mat sist det begav sig. Och i frysen tog det hastigt slut! Inte ville jag köpa nåt snubbigt torrfoder à tusenmiljoner kronor säcken, så över helgen skrapade jag ihop allt vad huset förmådde i form av provpåsar med torrfoder, blöt kattmat (som används som tävlingsbelöning i vanliga fall), torr kattmat (som förekommer i pyttepyttebitar varför det är prima att använda när man fungerar som pantautomat) samt köttbullar. Därmed utfordrades hundarna i tre dagar - sen var det slut på förråden (utom på köttbullar, men RIKTIGT så roligt hade jag inte tänkt att vi skulle ha). Men det passade ju bra, för precis då kunde jag få en leverans av ett annat färskfoder. Nordic, blev det som fick agera livräddare. Snabbtining i en bunke i duschen, och sen tjöt och dansade alla hundarna inför lukten när jag portionerade ut. Stor glädje! Som vanligt tog jag ut Tigerungens mat för en rutträning. Rutan gick bra, matskålen ställdes ner som belöning, Tigg satte ner nosen - och gjorde en rysans grimas! -Urrk! Vad är detta?!   Alltså - Tiger vägrade att ens smaka! Detta var i onsdags kväll. På torsdagmorgonen fick han sin mat tillsammans med de andra kreaturen - litet konkurrens brukar sätta fart på aptiten. Men icke sa nicke - "sånt äter inte russlare. Faktiskt!" sa Tigern med krökt överläpp. Nu började matten nästan bita på naglarna - en Tiger som inte äter! Men tack och lov - kvällsmålet igår slank ner utan sura miner, och likaså dagens frukost. Hurra! Men jag, precis som Tigern, föredrar Fodax. Det luktar mindre och har mera praktisk form. Enda nackdelen är att det är så långt mellan leveranserna. Och att jag, som sagt, är tom i bollen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela