Pelleskop-livet

Julavslutning

Publicerad 2009-12-17 20:19:51 i Peppar

I tisdags var det dags för julavslutning med tisdagsträningsgruppen. I år slog vi till på stort med en prova-på-tävling i lydnadsklass 1. Dags för Peppen att göra nytta, tyckte jag!
Men hoppsan - snö! Och inga måttliga mängder heller - det vräkte ner! Runt en halvmeter kom det visst sammanlagt, och det mesta på tvären. Inte lätt att prestera under sådana premisser.
Jag är halvnöjd med Peppars insats, han var väldigt distraherad, men det var å andra sidan jag också; snö är typ inte min grej, som det heter på nysvenska. "Språng marsch" är inte det mest efterlängtade kommandot när man har snö upp över knäna...

Peppar

Det här bilden har jag snattat från Lone, som i sin tur har fått den av Thomas Ahlberg. Tja, ni ser ju hur det var. Inte så konstigt kanske att Pepparkakan uppfattade linförighet som allmän promenad.

Men sen fick vi i alla fall s.k. mussebullar (MYCKET bra ord, det!), pepparkakor och glögg att värma/trösta oss med.

Tack för i år alla träningskompisar! Vi ses den 12:e igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela