Pelleskop-livet

Bråååååa!

Publicerad 2009-04-23 16:22:44 i Allmänt

Jag tror att det var i tidningen Hundsport som det fanns litet träningstips av instruktören Görel. Eftersom jag nästan alltid läser tidningar bakifrån och på TV mest bara tittar på mord så trodde jag först att dessa träningstips var allvarligt menade och blev tämligen rundögd. Vidare läsning uppenbarade emellertid att det var ena hälften av nån svensk komikerduo som brukade förekomma som brukspersonen Görel. Nåväl, enligt denna skulle man träna på att säga Bråååa! till hunden, och jag kunde liksom inte förstå hur detta skulle låta. Jag försökte för mig själv men det lät inte alls naturligt. Det lät bara som ett verb, att brå-a. MEN: nu har jag hört det! Massor av människor säger faktiskt så - kanske jag också? Det ska liksom vara ett riktigt djupt å, med dragning åt ett slutet a, och så ett kort litet "a" på slutet. Inget konstigt alls, förutom att jag nu blir ruskigt full i fniss så fort jag hör det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela