Pelleskop-livet

Back-On-Track

Publicerad 2009-04-20 12:27:55 i Allmänt

Eftersom jag nu har detta gräsliga jobb att ta itu med har jag i stället äntligen tagit mig tid att sätta mig in i Back-On-Track-historien. Alltså att Nationella Dopingkommitten har beslutat att klassa hundtäcket Back-On-Track som "otillåten metod"* och belägga det med 14 dagars karenstid. Täcket får alltså inte användas på två veckor före utställning, prov eller tävling. Var och en som nånsin har varit på en agilitytävling i annat än strålande sol och sommarhetta vet hur det ser ut på hundarna - Back-On-Track, ser det ut. Några använder Obtrack och några nånting annat men nog är det en betydande majoritet som kör med den numera "otillåtna metoden". Vilken snyting för företaget! Och vilket snyting för frusna småhundar som min Jazz! Äntligen hittar man ett täcke som verkligen fungerar - då får man börja titta i kalendern för att se hur mycket man kan använda det. Jag undrar just hur det här kommer att sluta, i praktiken...
(*Kommittens beslut kan man ta del av på www.skk.se)

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2009-04-20 19:11:52

Hi hi, ja du ser. Min nya favoritras va inte så dum ändå:) Fast som sagt. Jag skulle gärna vilja nu, men Puma blir sååå söndersliten av valpar så jag ska vänta...hon är för snäll. Hon är så ärrad av hanvalpen som bodde här en tid, så hon ska nog få slippa små odjur en tid...därför tänker jag tämja mina lustar en tid.



ps: det där med BoT är fruktansvärt löjligt av SKK. Jösses, folk får knappt ta hand om sina djur på bästa sätt längre.

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-04-20 22:00:48

Det där med täckena är så töntigt!! Dom verkar inte ha tänkt på att det FÖREBYGGER väldigt mycket!! Ska det börja räknas som doping för att man masserar sin hund också snart eller?! Och kanske upp och nervarvning också klassas som doping snart?! Sjukt är det...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela