Pelleskop-livet

KM i agility

Publicerad 2008-11-02 16:36:27 i Allmänt

Oj så bra - i strålande höstväder avlöpte klubbens troligen första KM i agility. Jag plåtade hej vilt, förstås. Och sen - tadAAA! - formaterade jag om minneskortet innan jag hade flyttat bilderna till datorn. Tack o hej, med andra ord. Nåja, jag får väl tigga bildbevis av nån. I alla fall var det en bra tävling enär det var omöjligt att bli diskad, det blev bara 5 fel + 5 fel + 5 fel osv . i all oändlighet för alla rivningar, vägringar, felvägar, slalomomstarter osv. T.o.m. mitt "kast med liten hund" när Tigg vägrade att gå in i tunneln bara för att den stod under A-hindret renderade endast 5 felpoäng. Och Jazznik var faktiskt jätteduktig - på hoppbanan skulle han inte ha blivit diskad ens om det var "på riktigt", han gjorde bara ett fel i slalom, annars felfritt. Stannade på kommando så matten hann ifatt, rent av, och kontaktfälten var riktigt snygga, ingen Superman alls! I alla fall blev det två silverplaketter för Mah Boyz och mig igår. I medium vann förstås Achilles som normalt tävlar i minst klass 2, kanske t.o.m. 3, och i small vann Ida, rallyborderterriern som har inhyrd specialhandler och tävlar i 3:an. Så vi stod oss ganska bra, och nästa säsong kommer vi stort! Nu avblåser vi agilityträningen för i år och ägnar oss åt lydnad och skogsmulleri i stället, i valda doser alltefter hund.

Kommentarer

Postat av: Carola

Publicerad 2008-11-02 22:12:13

Hallojsan!



GRATTIS till fint resultat på KMet. Härligt att läsa om er framfart. Kan du maila mig info om tävlingen så jag kan lägga in det på hemsidan



Kram Carola & Co

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela