Pelleskop-livet

Hatten av och klackarna i taket!

Publicerad 2008-11-03 19:16:29 i Ying

Lilla råttan Ancho (som i ansjovis, var det väl?) slog till och tog sitt första cert i Växsjö i fredags. Vi jublar och smäller med fiktiva skumpakorkar.

Ying (Thad's Dr Sju) till vänster och Ancho (Chagall's Rumblin' Rose) till höger.

För att travestera en känd groda: galen och omgiven av dåliga rådgivare har jag anmält Tjing-Tjong-Tjinaman till Stora Stockholm i början på december. Knappt hade jag tryckt på "godkänn betalning"-knappen förrän Ying började att fullkomligt HYVVA av sig pälsen. Nu lossnar vid pass 14 fullstora collier varje dag, företrädesvis i min säng, men än syns det ingen som helst skillnad på hunden. En makalös manick, den. Först aftonen före själva utställningen kommer det att synas nån skillnad, bestående i 1) skalleper med skrynklor och knorrsvans, samt 2) ett diaboliskt leende. "Vad säger du nu då?" Sannerligen, sannerligen: den hunden använder mig som testobjekt: -hur långt tål människan kallt stål i kombination med ett förvirrat beteende?

Kommentarer

Postat av: Leeza

Publicerad 2008-11-03 21:54:41

Kul med Cert i Växjö, hälsa från mig. Jag tog också mitt första Cert i Växjö endast 9 månader & 2 dagar gammal :D



//Leeza

Postat av: Lotta

Publicerad 2008-11-03 22:01:18

Vi tackar och bockar, men varför fiktiv champagne??? Hi hi

Jag tycker du ska klä Ying i swarovskikristaller, så märker inte domarn att det fattas lite päls. =o)

Stolt Ancho hälsar, och Dimple fnyser!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela