Pelleskop-livet

Familjen Norén på promenad

Publicerad 2008-07-23 14:36:26 i Allmänt

I morse tog jag en promenad med Peppar o Tigger, en lång skogssväng. Litet spänt är det allt även på "neutral mark", men inget som inte kan hanteras med en ilsken väsning. Jag är långt envisare än två sammanlagda terriergrabbar! I skogen fick Tigger springa lös men Peppar hade jag kopplad, för säkerhets skull - vill ju inte ha några tokslagsmål! De slängde getögon åt varandra men gjorde inga ansatser till nåt mer. Förresten är det rätt bra för Peppar att gå kopplad också - det blir alldeles för litet av den varan. Och med hans kondis blir han ändå aldrig trött på nåt sätt när han får lubba lös - att däremot gå litet måttligt vid mattes sida tar rejält på i alla fall vissa krafter; en alldeles halvdöd staffe har vi nu.

Kommentarer

Postat av: Anna-Carin Petersson

Publicerad 2008-07-24 17:19:42

du har inte fler bilder på Sharpeien? Kul o läsa bloggen, jag följder speciellt med eftersom ni skriver om Ying (hette han så)kolla gärna in min sharpei lilla Ebba...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela