Pelleskop-livet

Luciapromenad

Publicerad 2008-12-14 20:15:51 i Allmänt

Min lilla köping (som inte är Köping) är ett litet välsignat ställe när det gäller promenadvägar. Och så är jag en liten välsignad människa, för jag tycker det är så orimligt vackert överallt! Det har jag efter mor min, tack för det! På luciadagen tog vissa av oss en snöig promenad längs ån. (Jazz och Peppar kunde man endast med våld knuffa ner från yttertrappan, så de var inte ledsna över att få stanna hemma med hussen.)







Med förenade krafter lyckades Tigger o jag rädda en boll ur ån. Tigg lekte ivrigt i 5 sekunder, sen sa det "poff" och så var det ingen boll mer.




Och Tigg hittade gissa-vad att rulla sig.








Visst är det väl vackert?









Litet uppletande. Man får kämpa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela